HTML

Geekgasm

Egy szerény kis blog, ahova leírom minden, filmekkel kapcsolatos élményemet, legyen az mozi, TV, DVD, Bergman vagy Uwe Boll, kicsi vagy nagy, amit nézek, arról írok, mert mindenem a film, és szeretnék ennek hangot adni, bár hangja ennek éppen nincs, de azért ugye értitek? :) Lehet vitázni, lehet egyetérteni, lehet fújolni, a lényeg hogy a közös érdeklődési kör a FILM legyen. Mert filmek nélkül ugyan hol lennénk? Írjatok ha akartok (ide, erre a címre, ni: konya.s@freemail.hu) Ó, és...Csak így mellékesen! Látogassátok ám egy kedves leány blogját is, aki történetesen egyik legkedvesebb barátnőm! http://parasztpoetry.blog.hu/

Friss topikok

Linkblog

Kritika: ESCAPE FROM L.A. (1996)

Konya Sándor 2009.07.02. 10:37

John Carpenter bebizonyítja hogy a számítógépes effektus nem minden

Csak azért írom ezt, mert ebben a filmben - félreértés ne essék - ócska számítógépes effektusok vannak. Szinte a néző szemét kiszúrja, olyan bénák, ugyanakkor mégis odavagyok ezért a filmért, mert mocskosul szórakoztató darab. A zene, az akciók, a hangulat, a rendezés, és persze maga Kurt Russell, azaz Snake Plissken az oka amiért úgy odavagyok ezért a filmért. No meg az a keserű kritika Hollywood-ról, meg úgy Amerikáról. Vicces film, de azért olyan dolgok vannak benne amiken ha csak egy pillanatra is de elgondolkozol, és rájössz hogy ez azért nem egy agyatlan akciófilm, mint amilyennek tűnik. Ez a "látszat csal" tipikus esete.

Látszik amúgy, lerí a filmről hogy jól szórakoztak forgatás közben, meg hogy azt csináltak amit akartak. Van itt motoros-lovas üldözés, van párbaj bangkok-i módra, van szörfözés, vetített háttér, és persze a végén Plissken rágyújt végre egy cigarettára, mindenkit megszívat, bebizonyítja hogy vele nem lehet szarozni. Kielégítő befejezés, és az egyik legjobb amit valaha láttam. Tegnap ahogy néztem, majdnem elkönnyeztem magam annyira jó volt.

Még pár szót: emlékszek még amikor először láttam a TV-ben, rémes hogy mennyire nem tetszett, és arra is emlékszek hogy a film közben rámjött a hányinger (na nem a filmtől), és elhánytam magam. Utána válltig állítottam hogy ez a film egy rakás szar, sok időbe telt míg elkezdett újra vonzzani, és csodák csodájára amikor újra adták a TV-ben újra megnéztem, úgy voltam hogy az agyamat eldobtam. Talán fel kellett nőnöm hozzá? Na jó, ez túlzás. Nem olyan nehezen emészthető művészmozi ez, de azért nem is agyatlan ám, mint azt mondottam volt! Van agya, és azok a gagyi effektek is már mintha direkt lennének olyanok amilyenek. Mintha ezzel is Carpenter beintene Hollywood-nak, mintha azt mondaná: "Dugjátok fel a seggetekbe a CGI-t!" Ez most ellentmondásnak tűnik, de talán lehet benne valami. Persze ez az én egyéni véleményem. Szar effektekkel is lehet kurvajó filmet összehozni. Ergó, az effektek le vannak szarva, amikor van a tarsolyodban egy Kurt Russell és egy szórakoztató, ironikus forgatókönyv. Én így látom. Lehet vitatkozni ezzel persze. De a lényegen nem változtat: ez a film klasszisokkal jobb mint a mai modern akciómozik többsége. Nem veszi magát túl komolyan és szórakoztat. És a fene vinné el, még egy film, ami után legszívesebben rágyújtanék. :) Csak ajánlani tudom!

Címkék: akció kurt russell john carpenter cgi escape from l.a. alacsony költségvetés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr281221670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása