HTML

Geekgasm

Egy szerény kis blog, ahova leírom minden, filmekkel kapcsolatos élményemet, legyen az mozi, TV, DVD, Bergman vagy Uwe Boll, kicsi vagy nagy, amit nézek, arról írok, mert mindenem a film, és szeretnék ennek hangot adni, bár hangja ennek éppen nincs, de azért ugye értitek? :) Lehet vitázni, lehet egyetérteni, lehet fújolni, a lényeg hogy a közös érdeklődési kör a FILM legyen. Mert filmek nélkül ugyan hol lennénk? Írjatok ha akartok (ide, erre a címre, ni: konya.s@freemail.hu) Ó, és...Csak így mellékesen! Látogassátok ám egy kedves leány blogját is, aki történetesen egyik legkedvesebb barátnőm! http://parasztpoetry.blog.hu/

Friss topikok

Linkblog

Kritika: W. (2008)

Konya Sándor 2009.07.18. 07:54

Oliver Stone megint az amerikai történelem egy szeletét tárja elénk, viszi vászonra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És - ha már nem is annyira agresszívan mint régen - megint teszi ezt iróniával, némi kritikával a hangjában, ahogyan régen készítette filmjeit. Főszerepre megkapta Josh Brolint, ő játsza Bush-t, mellékszerepekre meg szintén olyan színsészeket szerzett meg, hogy tényleg csak pislogtam annyi ismert arc volt ott. Richard Dreyfuss, James Cromwell, Thandie Newton, Jeffrey Wright, ééééés még sorolhatnám. Azt így előre leszögezném persze, hogy ugyan ez egy enyhén politikai töltetű film, én szart sem értek a politikához, és szégyen, nem szégyen, nem nagyon követem figyelemmel a Hírekben az ilyen és ehhez hasonló eseményeket. Persze, hallottam Bush-ról, hallottam hogy nem valami jó elnök (volt), és hallottam még sok mindent, de mondom, én nem vagyok teljesen képben, úgyhogy én természtetesen nem ilyen szemszögből néztem a filmet. Csakis és kizárólag egy film-geek szemszögéből néztem, és furcsa, de jót mulattam. Mondjuk nem is nagyon próbálja Stone úhy beállítani mint egy ízig-vérig komoly, művészfilmet, egyszerűen csak vannak pillanatai amikor az emberből kitör a nevetés, elég csak ránézni Brolin-ra ahogy gesztikulál, ahogyan beszél, abban a hangnemben ahogyan Bush is beszél. Szimplán és egyszerűen magáévá tette a fickó az elnököt, nem vitás hogy a film után el sem tudjuk képzelni hogy más színész játsza el a szerepet, mert Josh egyszerűen lubickol a szerepében. A film nem fordul Bush ellen, de azért nem is mondható hogy szimpatizál, egyszerűen csak bemutatja hogyan jutott el odáig, milyen úton-módon, honnan jött meg ilyenek. A végső következtetés: szerintem úgy ábrázolja az elnököt a film, mint egy nagyra nőtt kisgyereket, akit beengedtek a nagykutyák világába. Gyermekként szervezi, vezeti az országot. Ezt szűrtem le. Szóval kicsait szimpatizál is az ember, de nem annyira hogy mondjuk megváltoztassuk egyből a róla alkotott véleményünket, egyszerűen csak igyekszik elérni hogy emberként is vessünk rá némi pillantást. Ezt csinálta Stone, és tette ezt okosan humorral, szórakoztatóan, ámbár elgondolkodtatóan. Mindenki tegyen vele egy próbát, ha másért nem, hát azért hogy megbizonyosodjon arról, Josh Brolin valóban egy nagyszerű színész, ahogyan azt már láthattuk a Planet Terror-ban és a No Country For Old Men-ben.

Címkék: politika kritika 2008 oliver stone josh brolin amerikai elnök

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr231252611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása